Jom Click Sini

jom click sini

Saturday, March 9, 2013

Pelangi yang Indah

Assalamualaikum semua...

Alhamdulillah bersyukur dengan rezeki yang ALLAH beri kan...pelangi yang indah untuk orang-orang yang sabar...bersyukur atas ujian yang telah ALLAH berikan....Alhamdulillah....akhirnya muncul pelangi yang indah...pengajaran yang paling berharga bagi saya...bersyukur sangat...

Seronok beblog ini....siap ada orang call lagi...saya bagi lah motivasi sikit....

Jangan lah berperasangka buruk terhadap orang kerana kadang-kadang kita tak tahu sebenarnya orang yang kita selalu anggap jahat dengan kita sebenarnya ingin membantu kita....

Indah sungguh percaturan ALLAH untuk kita sebenarnya...terlalu indah...penuh hikmah...

Saya pernah terbaca sesuatu yang mengatakan bahawa ALLAH tak kan menguji sesorang itu diluar kemampuan diri mereka...

Bersyukur dengan nikmat yang diberikan oleh ALLAH....

Selepas kejadian jatuh ditimpa tangga dan tangga...akhirnya...nikmat yang ALLAH berikan sungguh nikmat bersyukur sangat...

Setiap orang dugaan mereka bebeza-beza...

Ada yang Kaya tapi tak bahagia..

Ada yang miskin tapi bahagia...

Hargailah apa yang kita ada pada hari ini...

Bila dugaan ini datang...barulah saya tahu siapa kawan siapa lawan sebenarnya...siapa yang dengki pada saya ataupun tidak....pengajaran paling berharga yang saya dapat...

Thank to kak ani kerana memberi sedikit sokongan...miss u so much....

Thank to my mother for the support...

Thank tunang saya ...for you motivasi....

Sayang juga bakal mak mertua saya pada saya...walaupun di luar nampak garang...tapi hatinya baik sangat...

Percayalah kehadiran pelangi yang indah...sesungguhnya setiap manusia tersembunyi nikmat yang kita sendiri tidak sedari...

Bulan ini Insyallah penuh dengan kemanisannya...

Yakin lah dengan rezeki daripada andai kita berusaha dan sabar...

Saya pernah terbaca suatu kata-kata...

Andai kita yakin bahawa bahagia akan datang suatu nanti..pasti akan datangnya kebahagian andai kita sentiasa berdoa dan berusaha untuk bahagia....

Andai kita yakin kita tidak akan bahagia...pasti kita akan tidak akan bahagia...

Kerana kata-kata kita merupakan suatu doa...

Percayalah...dan yakinlah...kebahagian itu akan datang cuma lambat atau tidak...sentiasalah berdoa...

Insyallah...

Pelangi yang indah...pasti akan datang...


No comments:

Post a Comment