Jom Click Sini

jom click sini

Tuesday, January 1, 2013

Penutup Tahun 2012



Baru nak tulis....nak kata sibuk tak lah..tapi baru hari ini mempunyai masa untuk update blog...saya...

Tahun 2012 banyak memberi saya pengajaran yang saya jadikan permulaan pada tahun ini...

Bersyukur pintu rezeki saya terbuka pada tahun 2013....bersyukur sangat...

Saya juga dapat satu berita gembira majlis perkawinan saya dipercepatkan...bersyukur sangat  kerana tuhan mendengar rintahan hati saya...tahun ini permulaan yang baik bagi saya...

Sepanjang tahun 2012...banyak yang impian saya tercapai diantaranya...

1.berat badan saya turun...

Itu memang aim saya sebenarnya...pada mulanya saya memang tak mahu guna apa-apa produk tapi akhirnya saya tekad menggunakan herbalife....daripada berat badan saya 66 kilo semasa bertunang now berat badan saya hanya maintain pada 57 kilo...total lose 9 kilo...

Baru saya tahu...ALLAH buka kan pintu rezeki saya...dengan herbalife...dan baru saya tahu dulu ALLAH jadikan saya gemuk sebenarnya dia nak bagi saya rezeki...bersyukur sangat dengan rezeki yang saya dapat...semuanya secara kebetulan saya guna herbalife...baru saya tahu dengan niat nak turun kan berat badan..saya dapat menolong mak saya menjadi sihat,menolong kawan-kawan saya menjadi sihat..

Bersyukur saya dipertemukan dengan herbalife...make another smile...

gambar yang dijanjikan..

Duduk disebelah lagi

Banyak yang berlaku sejak saya dipertemukan dengan herbalife,banyak mengajar saya pelbagai perkara dan mematangkan diri saya...

 2.Bertunang

Bersyukur pada tahun 2012,saya menjadi tunangan kepada incik tunang,banyak sangat suka duka saya bersama dengannya....dugaan yang datang pelbagai arah...bersyukur kerana dugaan yang diberikan OlehNYA...saya semakin matang dalam perhubungan...

Satu ketika dulu saya terlalu takut untuk memberi cinta saya pada dia...kerana timbul keraguan dalam hati saya...tapi bersyukur kerana Incik tunang yang sabar melayan karenah diri saya...

Saya banyak belajar dalam event herbalife...kita harus berani melongkah kehadapan jangan takut dugaan dan cabaran yang berlaku di hadapan kerana kita akan merasa rugi andainya kita tak pernah mencuba...segalanya saya berserah pada ALLAH..kerana saya yakin dengan perancanganNYA...



3.Pindah rumah sewa..

Ini pun azam saya ok...bukannya saya tak suka tinggal di rumah sewa lama...tapi adalah masalah sikit...tapi itu pun saya belajar daripada pengalaman...

Bersyukur pada tahun  2012 gaji saya naik...walaupun sikit saya sentiasa bersyukur dengan rezeki daripadanya..

Saya dapat tinggal di Service Apartment,yang siap ada gim dan kolam renang ..semuanya free...bersyukur sangat....

4.Berubah menjadi lebih baik daripada tahun sebelum ini....

Alhamdulillah pada tahun 2012,walaupun 5%,tapi saya berjaya juga....tahun 2012..banyak mengajar saya erti bersyukur atas rezeki yang diberikan Oleh ALLAH,belajar supaya jangan mengutuk sangat...yang paling penting untuk dekatkan diri pada ALLAH...jadi saya akan sambung azam ini pada tahun 2013...

Banyak lagi..tapi tak cukup masa....

Saya sentiasa berdoa tahun ini,merupakan tahun yang baik bagi saya..amin....





No comments:

Post a Comment