Jom Click Sini

jom click sini

Sunday, January 20, 2013

Jangan malu dengan perkerjaan kita

Macam mana hari ini? 
semua ok?

Gambar saya bersama dengan Incik tunang...


 Ini bukan rumah saya tahu...tapi hari sabtu pergi rumah upline saya..adik-adik saya jelous badan saya kurus...bersyukur....

Nak kurus tanyalah saya..tapi serius sahaja...

Dulu ada ketikanya saya malu apabila orang bertanya tentang pekerjaan Incik tunang yelah dia dah berhenti kerja sebagai engineer....

Tapi sekarang saya bangga dengan Incik tunang berkerja sepenuh masa dengan herbalife...kerja keras beliau untuk mencapai impian kami...itulah kami ambil gambar rumah....salah satu impian kami....

Dulu dia berhenti pun kerana ........saya bangga dengan dia ....menyelamatkan maruah beliau...

Janganlah kita  malu dengan perkerjaan kita kerana kita mencari rezeki yang halal...

Walaupun suami kita berkerja sebagai pemandu bas...ke...bekerja sebagai peniaga...kita harus bangga kerana rezeki yang halal..dia berkerja keras untuk kita....

Apa guna nya sekiranya..

Dia berkereta besar tapi ambil rasuah...

Dia kaya tapi jual dadah...dan macam-macam

Jadi banggalah dengan perkerjaan pasangan kita...kerana pekerjaan yang halal..

Sekiranya kita diatas..janganlah 

  janganlah kita angkuh dan bongkak dengan pekerjaan kita...kerana semuanya hanya pinjaman sahaja...

Kepada Incik tunang...

Sayang bangga dengan abang....

Semoga segalanya dipermudahkan....

Berusahalah bersungguh-sungguh....

Sayang yakin dengan Abang




No comments:

Post a Comment