Jom Click Sini

jom click sini

Thursday, May 2, 2013

Hati yang tenang

Alhamdulillah...

Hari demi hari mematangkan jiwa saya....berazam jadi lebih baik daripada hari sebelum ini...

Saya hanya manusia biasa yang tak pernah lepas daripada melakukan kesilapan...

Apabila kita kembali menjalani kehidupan yang diredoi oleh ALLAH....kehidupan kita akan lebih tenang daripada sebelum ini...

Betul lah apa yang dikata....kalau kita berniat untuk berkawin demi keredoaan ALLAH hati kita lebih tenang...

Banyak yang berlaku dalam hidup saya...

Tapi Alhamdulillah ALLAH sayangkan saya....... 

Tinggal lagi berapa minggu sahaja lagi saya bakal menjadi isteri orang....

Apa yang berlaku banyak mengajar saya....

Bahawa....cuba lah perbaiki diri kita....

Menjadi yang lebih baik daripada semalam.....

Perbetulkan niat kita....

Perbanyakkan zikir kepada ALLAH...

Jauhkan maksiat...

Jadilah seorang yang pemaaf...

Sekiranya ada orang lakukan kesilapan...cuba perbetulkan kesilapannya...dengan lemah lembut bukannya dengan kata-kata amarah

Jadilah seorang pemberi...

Jangan paksa orang melakukan sesuatu yang tidak dia suka....

Mintalah pada ALLAH...

Banyakkan berzikir..

Belajar mengawal marah

Jika kita rindu seorang itu...banyakkan doa..

Yakinlah dengan Janji ALLAH..

Semuanya dengan izin ALLAH...

Setiap apa yang berlaku semuanya penuh perancangan daripadaNya...

Semoga hari ini lebih baik daripada hari sebelum ini

YA ALLAH engkau permudahkanlah urusan kami,menuju jalan yang diredhoi olehMU...

Tiada manusia yang tak pernah melakukan kesilapan..saya bukan  manusia yang sempurna....bimbinglah manusia untuk menjadi lebih baik daripada hari semalam...


1 comment: