Jom Click Sini

jom click sini

Monday, May 27, 2013

Kasih sayang ibu dan Ayah

Assalamualaikum...

Bersyukur atas nikmat yang ALLAH berikan....

Alhamdulillah saya sudah bergelar seorang isteri kepada Encik Danial.....

Terasa sayu sebenarnya...

Ayah dan ibu terlalu banyak berjasa kepada saya...

Mendidik saya menjadi insan yang berguna di dunia ini...

Tanpa mereka siapa lah saya pada hari ini...

Mereka akan sentiasa bersama dengan saya...walaupun susah ataupun senang...yang mendidik saya mengenal huruf...yang mengajar saya...

Sungguh  besar pengorbanan mereka terhadap saya..

Saya tahu betapa susahnya ibu dan ayah saya ingin melepaskan saya kepada suami...kerana...

Mereka takut...dapatkah suami saya menjaga saya seperti mana mereka menjaga saya...

Saya tahu raut wajah ibu yang gelisah semasa hari persandingan saya...tiada senyuman di wajahnya...

Bukan Ibu tidak suka...

Tapi ibu cuba menyimpan perasaan di hatinya...kerana terlalu sukar untuk melepaskan puteri kesayangannya...

Bukan kekayaan yang diharapkan tetapi kasih sayang yang didambakan..

Terima kasih kepada Ayah dan ibu...atas kasih sayang yang diberikan..

Kepada remaja diluar sana...berikanlah kasih sayang kepada kedua ibu bapa...hargailah mereka ketika mereka masih hidup..

Kerana ibu dan ayah lah yang akan sentiasa bersama kita walaupun susah ataupun senang...




No comments:

Post a Comment