Jom Click Sini

jom click sini

Monday, September 2, 2013

Cabaran minggu ke 11

Assalamualaikum...

Bersyukur atas nikmat yang diberikan oleh ALLAH...


Sekarang saya dah ada dua mak dan dua ayah....

Bersyukur atas nikmat yang diberikan....

Betapa susahnya ibu kita mengandungkan kita...

Pengalaman mengandung betul-betul mencabar...

Bayangkan...sakit belakang...tak selera makan...

Tidor yang asyik tak lena...asyik-asyik terjaga...sakit belakang...

Muntahnya...sakit kakinya...seribu satu cabaran dan dugaan yang terpaksa ditempuh

Untuk melahirkan kita...hargailah kedua ibu bapa kita sebelum terlambat...

Masuk minggu ke 11,saya bleeding....hari jumaat keluar darah tapi tak banyak setompok sedikit sahaja...

dalam hati memang dah menangis....air mata dah laju....risau sangat...apa yang terjadi pada baby...

Bukan senang nak mengandung...

Dalam hati,Ya Allah selamatlah  Baby dalam kandungan..

Terus sahaja pergi hospital Umara...

Doktor scan...lega sedikit hati...nampak baby....Kagumnya ciptaan ALLAH....

doktor check,jantung normal...cuma doktor kata pendarahan ini bermakna kandungan terancam...dan suruh jaga kesihatan elok-elok...

Tengah hari ini....boleh pulak saya pergi open house office kak ani...

Malamnya...saya tengok dari tengah hari bleeding dah tak ada boleh pulak malamnya saya pergi balik temerloh...

Pagi sabtunya...saya siap boleh tolong orang kenduri lagi,tapi sekejap je,saya balik rumah atuk husban...saya terus tidor...Mil...tanya sihat tak?,saya jawab sihat...lepas itu...masa nak g kenduri masuk bilik air...bleeding lagi tapi sedikit je...saya tak risau sangat...

Lepas balik kenduri...terus tidor...tak sempat pun tengok pasangan sanding....

Malamnya terus balik Kl.....

Masih ok lagi...

Hari Ahad sepanjang hari tak ada bleeding...tapi tiba-tiba malam selepas makan sup pedas+ durian...terus bleeding tapi sedikit je....

Pagi tadi tak larat pegi office....MIL tanya kenapa?saya jawab tak sihat dan bleeding sejak hari jumaat...

Alamatnya...padan muka kena marah....

Tapi pergi jumpa doktor....doktor kata kalau lagi dua hari bleeding...jumpa dia...

Ya ALLAH engkau selamatlah kandunganku ini...Amin...

Sekarang duduk rehat je...pun dah bosan...sebab saya ini aktif tapi demi baby terpaksa berehat...

1 comment:

  1. In sha Allah mintak 2 semua ok. aku dulu bleeding sampai weeks 7 je. lepas tu dah stop.dr cakap maybe sbb janin nak menempek dkt dinding rahim sbb tu kelur darah sikit2 tapi bukan fresh blood kalau fresh blood yg bahaya. Aku doakan semuanya ok.Yang penting jangan stress. doa banyak2 & wat solat hajat mintak semua ok

    ReplyDelete