Jom Click Sini

jom click sini

Sunday, September 22, 2013

Selamat hari jadi yang ke 26

Assalamualaikum...

Dah lama nak update entri ini,Alhamdulillah saya genap berumur 26 tahun pada 7.9.2013 

Bersyukur dengan kurniaan ALLAH kerana mengurniakan saya kesihatan yang sihat...

Kali ini family mak mertua sambut besday saya...seminggu sebelum hari jadi saya...saya berhajat nak balik kampung...mestilah jumpa mak dan ayah saya...

Tapi....sehari selepas saya menyatakan hajat saya...esoknya...Mak mertua saya bagitahu nak buat satay sebabnya adiknya yang sabah nak balik dah belajar minggu depan dan adiknya yang belajar dibanting nak balik...

hari rabu mak mertua dah siap dah potong daging dan ayam untuk dibuat satay....tapi saya memang dah bagitahu mak.....bila saya bagitahu mak saya tak jadi balik...sedihnya mak....

Saya bagitahu mak saya....Mil ada buat makan-makan...Kak saya merajuk dengan saya kerana ingat saya buat rumah terbuka,tak ajak dia ...sedangkan....MIL buat makan-makan dengan anak beranak sahaja...

Masa hari jadi saya...

Paginya...saya pergi kerja macam biasa.....hari sabtu saya kerja separuh hari....balik sahaja kerja....saya mandi....makan-makan...tolong MIL cucuk satay...banyak....tapi saya hanya cucuk 50 cucuk sahaja..bayangkan MIL buat satay hampir 300cucuk...habis...makan 6 orang....lepas cucuk satay....saya masuk bilik...sejak hamil ini cepat sangat letih ...terus tidor....bangun-bangun tengok dekat meja ada kek....

Tengok dekat depan.....ada hadiah...

Malamnya MIL dan family Mil sambut besday saya.....baca doa selamat...tapi paling kelakarnya....adik ipar saya cakap....Abah kenapa tak sambut besday MIL sekali....sedangkan mak kalau kami adik beradik sambut besday sekali....hehheh...besday Mil minggu depannya....bulan yang sama....

MIL bagi saya set baju mengandung....Thank MIL....saya tak cerita pun MIL sambut besday saya dengan mak....takut mak kecil hati dengan saya...

Minggu depannya saya balik kampung jumpa mak saya....memang rindu sangat dengan masakan mak....memang sepanjang minggu itu fikiran pada masakan mak....rindu sangat.....

dapat mak masak....sedapnya...berselera....YA ALLAH....suka sangat....dapat peluk dan cium mak saya....dapat makan masakan mak...Mak saya masak LAKSA...YA ALLAH sukanya......Tuhan sahaja yang tahu...sampai 4 kali tambah...

Mak siap lagi tebang pokok pisang....pisang raja...saya buat goreng.....suami makan sampai habis dua pinggan...dan sampai malamnya husban tak larat nak makan,sebab kekenyangan...husban suka sangat pisang raja...

Dapat pulak jumpa anak buah....masa nak balik anak buah saya...siap tarik baju husban dan nak ikut...dah lah masa anak buah sampai terus sahaja pergi dekat husban...bawa lah anak buah pusing-pusing....baru balik....

Bersyukur atas nikmat yang ALLAH berikan...Alhamdulillah....Amin...







No comments:

Post a Comment