Jom Click Sini

jom click sini

Tuesday, March 15, 2011

ImPIaN



Tajuk citer hari ini adalah impian........Masa kecik2 dulu aq bercita-cita untuk menjadi seorang engineer....




aq pun belajarla rajin-rajin,daripada SEk Teknik Sampailah Universiti.Jurusan yang aq pilih adalah Kejuruteraan awam...kerana cita-cita aq ingin menjadi seorang engineer.....ayah aq merupakan seorang kontraktor,memang impian dia untuk aq menjadi seorang engineer....akhirnya untuk mencapai cita-cita abah aq pun ambil la jurusan kejuruteraan awam....sekarang aq telah capai cita-cita abah..aq merupakan seorang projeck engineer di Satu Padu Engineering....betapa aq gembira kerana cita-cita abah telah tercapai....seronok menjadi seorang engineer ni,menjadikan kita seorang yang matang...tugas engineer ialah menyelesaikan masalah.....beberapa tahun lagi aq bercadang untuk belajar diluar negara untuk capai cita-cita saya menjadi seorang pensyarah .

Saya merupakan seorang yang suka pergi melancong.melihat keindahan alam............



disinilah bermula impian saya untuk pergi melancong dengan orang tersayang.Saya sebenarnya dah bosan g melancong bersendirian.dulu sebenarnya saya berkeras tak mahu berkawen,kerana saya takut rasa kecewa.....Cik abang ni la punyala bersabar dengan saya.......dulu pemikiran saya,kalo kawen cik abnag ni je kena kumpul duit,sebab nak tahu dia bersungguh-sungguh nak kawen dengan saya keq tak....Akhirnya segalanya saya tukar pemikiran saya....saya sebenarnya kena berusaha bersama-sama untuk membina mahligai yang saya impikan barulah hidup kami bahagia....Perkawenan ni saya cakap dengan cik abang saya tak nak berhutang...buat majlis sekadar yang mampu sahaja....ni perkawenan saya,saya nak cash,kumpul duit sama-sama pun saya tak kisah asalkan perkawenan ni tak ada hutang....biar majlis yang berlangsung ni sederhana tapi dikemudian hari kami bahagia...dalam percintaan kami,banyak dugaanya,yang pasti cik abang ni bahagia...Saya dengan cik abang tengah kumpul duit untuk membina impian kami berdua..harap-harap hujung tahun depan kami berkawen.....saya nak hubungan yang sah bersama dengan cik abang ni,tak mahu buat maksiat,berdosa sebenarnya kami selalu keluar bersama,saya tahu.....sambil-sambil kumpul duit,saya juga suruh cik abang ni mendalami ilmu agama,supaya dia dapat membimbing saya..
saya rindu sebenarnya masakan mak dia....korang semua doakan saya dengan danial fitri bahagia sampai akhir hayat.kkkk



Lucukan gambar ni,cik abang ni kuat tidor...saya takut nanti jadi macam ni.....hehehhehe,danial jangan marah tau,sayang awak...

No comments:

Post a Comment