Jom Click Sini

jom click sini

Saturday, June 15, 2013

Doa seorang Ibu

Assalamualaikum... 

 Pagi yang indah....melihat keindahan alam yang begitu mendamaikan hati...

 Doa seorang Ibu...

 Semakin bertambah usia...semakin mematangkan diri ini...orang kata dugaan dan ujian yang datang mematangkan diri kita...

 Terasa rindu sangat pada keluarga terutamanya ibu...

 Betapa banyaknya ibu berkorban  untuk membesarkan kita...

 Bila melihat adik saya menjaga anaknya... 

 Terasa betapa sayangnya Seorang ibu kepada anaknya...

 Nak makan sikit...anak dah mula menangis...

nak pergi mandi anak dah mula menangis..

terpaksa berjaga malam kerana anak menangis..

betapa hebatnya pengorbanan seorang ibu... 

 Semakin hari bertambah sayang saya pada ibu saya...

 Tak dapat di nilai pengorbanan seorang ibu dengan wang ringgit...

 Suatu ketika dulu saya hampir melupakan pengorbanan seorang itu...saya mengeluh..

Tapi.. Semakin saya dewasa...saya sedar...bahawa... 

 Betapa sayangnya ibu pada saya..

ibu yang sentiasa menjaga saya...ada disisi saya tak kira saya susah,senang....

sentiasa ada bersama saya...sentiasa risau anak nya...tak kira waktu dan keadaan... 

Always sayang mak saya..

 Doa seorang ibu... 

 Kata-kata ibu adalah satu doa....

 Saya ,masih ingat kata-kata ustazah semasa saya belajar dulu... 

Betapa hebatnya seorang ibu...

 Setiap apa yang ibu ucapkan adalah Doa...

 Kalau ingin anak berjaya...selalulah cakap perkara yang membangitkan semangatnya...

 Kalau ingin anak berjaya...selalulah memberi kata-kata semangat kepadanya...

 Kalau ingin anak berjaya...selalulah sokong dan yakin apa yang dikerjakannya..

Kerana setiap apa yang seorang ibu kata kan adalah Doa..

 Hebatnya seorang perempuan....seorang Ibu...

Bertuahnya saya diLahirkan sebagai seorang perempuan.. 

 Hargailah Ibu anda sebelum terlambat..

Mungkin hari ini Ibu anda Masih ada..tapi...

tidak tahu esok masih ada... 

Jagalah ibu anda sebelum terlambat..

Setiap hari saya call ibu saya...saya selalu cakap dengan Mak saya.

mak hari ini doa ye ana berjaya... Mak doa kan ana ye... 

 Alhamdulillah jalan hidup saya dipermudahkan... 

 Ya Allah terima kasih atas anugerah ini... 

 Always sayang mak selalu 

 Semoga ibu saya sentiasa sihat...amin...


sayang mak saya..

No comments:

Post a Comment