Jom Click Sini

jom click sini

Thursday, September 6, 2012

Apabila mereka berhijrah...

Salam...

Sebenarnya dah lama saya nak share...tapi baru hari ini saya berkesempatan...

Saya tumpang gembira sebenarnya apabila kawan lama saya berhijrah...kepada mengamalkan agama islam yang sebenarnya...daripada tidak memakai tudung hingga istiqamah memakai tudung....saya betul-betul terharu...

Dulu setiap kali buka fb beliau...saya selalu berkata dalam hati saya dan berdoa supaya Allah bukakan hati beliau supaya memakai hijab...Alhamdulillah ,akhirnya beliau memakai hijab....dan beristiqamah dalam memakai hijab...bukan itu sahaja yang menggembirakan hati saya...

Tapi sekarang beliau belajar mendalami ilmu agama...betapa seronoknya saya....Rozana namanya....Saya berharap dia akan beristiqamah dalam menjalani kehidupan seorang muslim...

Tapi saya rasa kecewa dengan orang yang dulunya memakai tudung akhirnya melucutkan tudungnya hanya mahu mendapat kepujian daripada masyarakat..cantik lagi dia apabila memakai tudung...cuma dia tak nampak...saya sentiasa berdoa agar dia berubah menjadi yang lebih baik.....dan saya berdoa untuk diri sendiri supaya saya juga turut memperbaiki diri untuk menjadi yang lebih baik daripada sebelum ini...

Ini seorang Artis yang saya rasa gembira dengan penghijrahannya....

Diana Amir 

Jangan kita cela kehidupan masa lampau seseorang...bagi peluang dia berubah...manalah tahu nanti dia lebih baik daripada kita....

Renung-renungkan bersama...





No comments:

Post a Comment