Jom Click Sini

jom click sini

Wednesday, September 5, 2012

Cepat putus asa

salam....ada ke orang nak baca blog ini...atas budi bicara....saya ada satu blog lagi hanya untuk herba life...blog ini untuk menceritakan persiapan perkawinan dan lain-lain...blog lagi satu...Herba life

Apabila saya cepat putus asa

Ayat yang ibu saya sering katakan...ingat senang ke nak jadi senang? baru cuba sehari dua sudah putus asa....Mestilah bermula dengan susah payah...cepat atau lambat hasilnya...Insyallah Tuhan akan pernudahkan...kalo niat kita betul...

Abah selalu cakap:Mana ada jalan yang singkat didunia ini tanpa berusaha...setiap perkara yang kita buat mesti bersungguh-sungguh..kalo hari ini buat hari ini nak dapat hasilnya memang payahlah...

Apabila saya pilih untuk buat side income...

To be engineer adalah cita-cita saya sejak dari zaman sekolah lagi...memang seronok apabila cita-cita  menjadi engineer tercapai...

sekarang saya mula-mula berjinak dengan menjana pendapatan melalui Herba life....Saya baru mula 2 minggu yang lalu selepas menggunakan produk herba life...memang bukan senang  sebenarnya nak mulakan....barulah saya tahu...nak berjaya dalam berniaga memerlukan kesabaran yang tinggi...walaupun anda gagal...cuba lagi...dan terus mencuba...insyallah kalo itu rezeki anda...anda akan dapat juga...

Kalo hari ini saya berputus asa alangkah ruginya saya dimasa hadapan....yang tak berusaha hanya menunggu buah jatuh diriba..memang payah nak berjaya,,,setiap hasil datangnya daripada susah payah kita hari ini....

saya masih ingat lagi...kata president team Fadli Muda dalam STS minggu lepas...

Kejayaan dia hari ini adalah hasil susah payah beliau dimasa lepas...dia mengambil masa bertahun untuk berada dihari ini...sungguh menakjubkan income yang dia dapat hari ini....

Ingatlah untuk renungan kita bersama...

Jangan mengeluh andai kita tak berjaya..cuba betulkan cara kita...terus berusaha untuk mencapai kejayaan dimasa hadapan...ada orang berjaya dengan cepat..ada orang berjaya jalan dia berliku-liku..insyallah tuhan permudahkan kalau niat kita betul...

Saya join herba life..sebab saya tertarik dengan etikanya...

kata-kata penceramahnya

Jng kita ambil hak orang lain...kerana mungkin hari ini kita ambil hak orang...nanti Allah akan balas segala kejahatan kita...itulah salah satu sebab saya join herba life...

lagi satu...

Kalo kita nak berjaya..berkawanlah dengan orang yang berjaya...kita pun akan turut sama untuk berjaya

Azam dalam diri...mahu cuba bersungguh-sungguh...jatuh bangun dan terus bangun...



No comments:

Post a Comment