Jom Click Sini

jom click sini

Thursday, September 20, 2012

Mana saya dapat duit...

Salam semua..

Sebenarnya saya dah lama juga nak bercerita benda ini..dah lama terbuku dihati...yelah kata-kata fitnah daripada orang saya diam sahaja...tak tahu lah jelous ke apa ke...saya tak lah kaya tapi ada juga orang dengki...pelikkan...

Apabila ada orang kata rezeki yang saya dapat haram...sedih saya...memang saya down gila-gila...apabila orang perli motor saya hilang...itu motor company saya ok...kata duit itu tak berkat sebab itu lah hilang...

Saya tahu sebenarnya ramai yang pandang serong dengan engineer..sebabnya,selalu dikaitkan dengan rasuah...tak semuanya ambil rasuah...saya tak ambil rasuah.....hanya untuk kesenangan sementara sahaja,nanti kemudian hari mendapat kesusahan tak fikir? kalo ambil rasuah..

Jangan tuduh saya..memang selalunya saya nampak ada duit...masa saya buat persiapan tunang..macam-macam saya beli..jadi naik jelouslah..tuduh macam-macam...kadang-kadang orang tengok saya macam tak ada masalah kewangan...lagi jelouslah...

Nak tahu rahsianya?

Sebenarnya,apa yang saya dapat hari ini semuanya  datang daripada family saya..saya memang orang susah..tapi family saya lah beri saya kesenangan ini..

Mesti ada yang tak faham...

Keberkatan daripada mak ayah saya sebenarnya...yang membuatkan saya sering nampak senang...kadang-kadang kita terlalu berkira hendak menghulurkan duit kepada ibu dan ayah kita..bagi kita...duit kita sendiri pun tak cukup macam mana nak bagi mak dan ayah kita...sebab itu duit kita tak pernah nak cukup-cukup...asyik tak cukup sahaja..

Sebenarnya 5 tahun yang lepas..duit saya asyik tak cukup sahaja...memang banyak yang saya dapat dulu tapi tak pernah cukup-cukup...duit yang saya dapat asyik melancong sahaja...bershoping sakan..rasa macam tak berat hati nak keluarkan duit..nak bagi mak dan ayah terasa berat sangat...akhirnya saya sedar sebenarnya duit saya tak ada keberkatan...

Walaupun kita bagi sikit dengan mak and ayah kita..kalau dengan iklas insyallah ada keberkatannya..dan bantu orang yang susah dengan seiklasnya tanpa mengharapkan pembalasan..insyallah ada keberkatannya...

Untuk orang yang mengata saya hilang motor..siap gelak-gelak lagi

Hari ini saya dapat motor baru..bos cakap motor yang hilang saya tak payah bayar..siap dapat rumah baru lagi...

P/S:Jangan kita menghukum sesorang hanya kita tahu luaran sahaja..mengata dan menuduh dah kira fitnah...berdosa...menghukum mengata rezeki orang haram lagi berdosa...siapa kita untuk menghukum rezeki sesorang....lagi berdosa...

saya dah maafkan semuanya....tapi sebelum mengata tanya lah rahsianya dulu...




No comments:

Post a Comment