Jom Click Sini

jom click sini

Sunday, December 23, 2012

Berhujung minggu bersama keluarga



Terasa indah hidup ini...

Hari jumaat saya balik kampung...semua berkumpul...saya naik kereta bersama kak ani...hujan memang lebat sangat...masa balik ....tapi bersyukur kerana sampai juga ke kampung halaman...

Seronok bersama keluarga...selama dua hari terasa macam tak mahu sahaja balik shah alam...

Memang comel cucu mak...


Seronok balik kampung,tak ada stress...

Berjalan jalan mencari angin....hehehe

Gelagat cucu opah yang betul2 menghiburkan hati...

Macam tak percaya sahaja alif dah boleh duduk ...terkejut saya...


Kami jarang bertanya soalan tentang duit,gaji...kekayaan...saya pun tak tahu kak saya dapat bonus berapa...

bagi saya perkara itu tak payah lah bertanya...kerana akan jadi isu yang sensitive...

sebagai contohnya...

Apabila kita bercakap...

Aku dapat bonus rm6000...banyak itu...

Kadang-kadang kita sekadar mahu share sahaja....tapi orang akan cakap..eh bangga diri betul...dari situ kita akan kurang kemesraan..kerana terdapat jurang yang memisahkan antara yang kaya dan miskin....

Kekayaan yang datang tak akan kekal lama sekiranya ada perasaan yang riak...

Elak kan bincang soal duit,jenama barang dalam keluarga...kerana itu akan memisahkan hubungan kekeluargaan....

 kemesraan yang terjalin antara hubungan kekeluargaan ialah apabila saling bantu membantu diantara satu sama lain...

saya sayang keluarga saya...

Paling seronoknya...

Adik saya second last...cuba baju yang baru dibelinya...tapi tak muat...

Tapi alik-alik saya cuba muat...

Seronok dengan family saya...

Penuh dengan senyuman....

Insyallah nanti kami tengah merancang untuk family day...tapi saya booking lepas saya kawinlah...mestilah nak bawa incik tunang sekali...




No comments:

Post a Comment