Jom Click Sini

jom click sini

Sunday, December 9, 2012

Cerita hujung minggu

Salam....

Hari ini...penat sangat...yelah macam-macam hal..tapi esok excited nak g Morib..jangan jelous Shah Alam esok cuti tau..

Alhamdulillah ayah saya dah pun guna herbalife...sebab jelous tengok mak saya badan sihat dan cergas...dalam degil-degil...guna juga...

Ingat lagi masa mula saya bagi..jual mahal sangat...sekarang dah guna...walaupun ambil masa yang lama...tapi tak pe...dengan kesan yang baik..insyallah akan terbuka hati...

Ok asyik-asyik herbalife...

Semalam saya pergi hantar baju nikah....memang harganya standard dengan butik...yang paling syoknya zack design ikut apa yang saya inginkan...

Ukur pinggang masa bertunang 36..semalam 30..hahah...seronok sangat..

Tapi pengajaran yang saya dapat sebelum beli kain fikir dulu kos nak jahit....sebabnya...kain nikah saya memang susah nak jahit...kainnya sahaja Rm600+++...sebab beli masa keadaan marah...kain saya memang nipis...full beading...saya dah tanya butik...memang harga yang zack bagi jauh lebih murah daripada butik..

Mula-mula memang nak burn sahaja kain baju nikah 2...yelah harga jahitnya memang mahal...berkali-kali pujuk Incik tunang nak beli yang dah siap...kiranya kain baju nikah 2 jual lah pada sesiapa yang mahu beli...tapi incik tunang cakap..buat sahaja...saya memang tahu harga upah jahit baju itu setahun yang lepas..sebab lepas sahaja beli saya terus tanya butik...memang upah mahal..

Semalam terpinar-pinar....juga...walaupun dah jangka harganya..yelah kain itu dah hampir setahun beli...memang dulu ikut duit sahaja nak beli....tapi lepas beli baru menyesal...tapi itu memberi pengajaran pada saya..saya mula buat bajet selepas peristiwa baju setahun yang lalu...sekarang ...memang semua perancangan ikut bajet..cuma baju nikah je...yang terlebih bajet...la memang rugi sangat....semalam masam sahaja muka....

Pengajarannya sebelum beli tanya upah dulu ok....baju nikah saya dress...memang nak sangat dress..tapi dress ini lain sikit...nanti dah siap saya up load...

Lepas sahaja pakai...nak jual....lah...hehehe...marah incik tunang...jadi penting ada bajet...nasib baik saya sedar cepat...kalau tak...memang over bajet...but semua on my bajet...bajet penting ok...

Incik tunang cakap:teliti sangat sayang....semuanya simpan dan catat..

Saya jawab:mestilah,balance boleh bayar duit downpayment rumah kita apa..heheh

Semalam juga saya beli brown paper...nak buat yang macam ini..



tapi yang saya buat lagi cantik dari ini lah...ini cuma contoh sahaja...daripada google..

Masa saya beli brown paper ini...Incik tunang marah....

Incik tunang:Sayang takkan beli yang macam ini sahaja..tak ada duit ke?

Saya jawab:Tunggu je lah hasilnya...

Saya dah start deco brown paper ini memang saya puas hati...nak kata jimat...cos untuk satu brown paper dalam rm0.20 sahaja yang siap deco ...tapi memang berpuas hati....

Cincin?

Tak sempat nak pergi tengok sebab Incik tunang nak tengok bola...dekat stadium


                          Sesiapa yang mahu turun/naik berat badan,improve health bolehlah pm

                                       Liana-019-3722521
                                       Danial-013-3333402

1 comment:

  1. kalau mahal mesti cantik tu..jgn sdeh2 k..nak kawen mmg banyak dugaan =)

    ReplyDelete