Jom Click Sini

jom click sini

Tuesday, December 11, 2012

NGV


Semalam saya pergi ke pantai morib bersama-sama dengan pasukan herbalife kami..memang seronok mencari port baru...

Kembali ke tajuk utama...semalam saya dengan incik tunang pergi ke Pantai Morib naik kereta Unser,yang paling syoknya kereta yang dipasang NGV.

Costnya hanyalah rm10.00..pergi balik dan tersesat jalan...memang bebaloi.....jimat tak?

NGV memang jimat...sangat...hampir 50% lebih  jimat daripada perbelanjaan minyak...

Dulu masa mula-mula saya tak mahu naik kereta unser...yelah kereta yang besar...kalau incik tunang ajak saya asyik merungut sahaja...yelah macam pergi bawa anak-anak pergi jalan saya cakap...

Orang yang sombong..biasalah...orang banyak duit...mesti nak bergaya..kan...

Tapi macam mana boleh datang kesedaran...

Saya tanya diri saya sendiri...orang akan pandang ke saya kalau saya pakai kereta berjenama? kenapa saya asyik fikir tentang orang...menunjuk-nunjuk...apa yang saya akan dapat? tak dapat apa kan...

Akhirnya...sejak tahun lepas...saya memang suka naik kereta Unser sebab jimat...leh incik tunang simpan duit bayar downpayment rumah kami nanti...memang total jimat sangat duit....

Bayangkan kami ini kuat jalan...daripada duit minyak tiap bulan rm450.00..kami save lebih kurang RM250...tiap bulan...kalau dalam setahun kami save dalam rm3000

Duit installation masa mula-mula memang mahal dalam RM5000.00..tapi dah lebih 5 tahun ayah incik tunang guna NGV...dikiranya tahun ke dua kami dah dapat pulangan balik..NGV kena install dekat orang yang pakar...kalau tak macam mencari jalan untuk mati...

Sekarang ini kalau incik tunang bawa saya naik kereta yang satu lagi....saya bising..

Abang mahal lah minyak...mana dia kereta unser ?

 Dalam hidup ini...kalau kita asyik fikir kata orang lain...kita tak dapat apa-apa..

No comments:

Post a Comment