Jom Click Sini

jom click sini

Monday, December 24, 2012

Gunung kinabalu



Telefon mak pagi tadi mak dah bising..sebabnya saya kerja hari ini...mak cakap cepat-cepat tukar kerja...tapi nak cari dimana???

Hari ini Incik tunang pergi broga hill..jelousssssssssssnya...saya...pagi tadi telefon dia,kejutkan dia...cepat sahaja bangun...jelousss lagi...

                                                                       Gunung kinabalu...

Cantikan gunung kinabalu..tempat yang saya memang teringin sangat nak pergi...ajak Incik tunang dia tak mahu sebabnya.."......"..ada anak nanti ajak anak daki gunung....hehhee

Saya terlalu suka panjat gunung,bukit...kerana disitu ada kedamaian yang tenang sahaja...

Bila kita melihat keindahan alam ciptaan ALLAH,terasa kedamaian,kagum sangat dengan Ciptaan ALLAH yang sungguh Indah...

Tempat-tempat macam inilah yang mendamaikan jiwa saya...

Masa sekolah dulu banyak jugalah gunung yang saya sudah daki....kalau ada sahaja rombongan daki gunung ke bukit ke,mesti saya nak join...memang tenang jiwa...

Saya suka tempat yang sunyi,tenang..di situ lah dapat mendamaikan hati saya....

Dulu tinggal di Cherating Pahang,selama 6 bulan...Hampir setiap hari saya berjoging di tepi laut...wa...memang mendamaikan hati saya..

Melihat matahari terbit...

                                                                        Cantik kan

Melihat nelayan menangkap ikan,ketam berjalan...berlari-lari ditepian pantai...memang tenang sahaja jiwa saya...

Itulah kalau nak pergi honeymoon saya pilih...pulau..memang jiwa akan tenang....kalau ada suami lagilah seronok...gatal sudah...heheh..



No comments:

Post a Comment