Jom Click Sini

jom click sini

Tuesday, August 28, 2012

Jangan buat mak macam ini

Jangan buat mak macam ini,pagi tadi akak telefon marah sebab buat mak macam itu...cerita ini macam ini,semalam saya terlupa telefon mak,ingat dah telefon...tapi lupa...dalam pukul 7.00 ptg mak miscall saya tak angkat sebabnya saya pergi joging tak bawa handset..emak jadi risau saya tak telefon...yelah tiap-tiap pagi saya akan call mak sekali dan petang sekali...tapi semalam tak telefon...mak pun risaulah...

Serba salah saya semalam sebab buat mak risau...dah minta maaf dekat mak...lain kali saya tak buat lagi...sayang juga mak dekat saya...

Ibu sayang dekat kita,tanpa kita sedari....tapi bila kita tanya diri kita,pernah ke kita risau atau ambil berat dkt mak kita...dalam seminggu berapa kerap kita telefon mak kita?...mahallah nak telefon mak,tapi bergayut dengan awek lama sangat..tak mahal keq?...kadang-kadang main miss call sahaja..mak dekat rumah risau...macam mana lah keadaan anak aku....sihat ke?,hidup ke?

Kadang-kadang kita tak tahu sebenarnya mak kita risaukan kita walaupun kadangan-kadangan sikap ibu kita acuh tak acuh sahaja...tapi dia pun nak perhatian daripada kita...tapi kita? buat-buat tak tahu sahaja...

Sayangilah ibu kita sementara diri masih ada...bersabarlah kita melayanan kerenah ibu bapa kita...kerana sewaktu kita masih kecil ibu bapa kita tak pernah pun merungut melayan karenah kita....

1 love my family...itulah harta yang paling berharga yang saya ada...


No comments:

Post a Comment