Jom Click Sini

jom click sini

Wednesday, August 29, 2012

Tak boleh gadai ke

Hari ini settle satu lagi...Encik Tunang dah pergi daftar untuk krusus kawin...insyallah awal bulan 10,kitorang akan hadirkan diri...Tempat Masjid Shah Alam...dekat dengan tempat kerja...

Balik kampung cuti raya ini...saya ada jumpa kekawan, tengok cincin tunang saya..ala emas putih keq? nanti tak boleh gadailah...Lepas itu kawan  office tengok cincin tunang,ala tak boleh gadailah cincin tunang....Saudara tengok...tak boleh gadailah...

Ada saya kisah orang nak cakap apa...walaupun dimata orang cincin tunang saya tak ada nilai..tapi dalam hati saya penuh dengan nilainya...inilah kasih sayang yang ditunjukkan oleh bakal mak mertua saya pada saya...penat dia pilih cincin tunang ini...bagi saya memang cantik,batunya bersinar2...terletak ditangan saya cantik sangat..

Cincin tunang saya bukannya barang yang boleh dibawa gadai...ia bersama saya...inilah cincin yang mengikatkan perhubungan saya dengan encik tunang...besar dan tinggi nilainya dimata saya...


2 comments:

  1. btol cik mah setuju...beli bukan untuk digadaikan...kadang2 menyampah juga bila semua ckp mcm tu...cincin tunang untuk dipkai dan tanda ikatan kasih syg kan...bia ape orang kata,....asalkan kita tau ape makna cincin tu.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul cik mah...mahal kot emas putih daripada emas 916...biarlah orang cakap apa...yang penting kita hargai cincin tu...mak cakap diorang dengki kot tak dapat emas putih....

      Delete