Jom Click Sini

jom click sini

Sunday, August 5, 2012

bakal mak Mertua

Salam Ramadan...

Bakal mak mertua saya baik orangnya...saya tinggal jauh dengan mak saya tapi dekat dengan bakal mak mertua...Sepanjang bulan ramadan ini tiap sabtu atau ahad bakal mak mertua saya bekalkan makanan untuk berbuka...

Haritu bakal mak mertua bagi pengat ubi keledek,memang sedap...ada juga saya cuba buat tapi tak sesedap bakal mak mertua...Adoi,dahlah incik Tunang cerewet....mestilah kena belajar dengan bakal mak mertua...
Paling saya suka sotong sumbat...nak resepi incik Tunang suruh call bakal mak mertua...

Apa yang menjadi masalahnya...saya tak reti bersembang dengan orang tua...macam mana ye nak ambil hati bakal mak mertua?


incik tunang kata apabila kita mula menerima sesorang didalam hidup ,bermakna kita mestilah menerima keluarga dia dan menjalinkan hubungan yang baik.

Mungkin sikap saya yang pemalu ini akan beransur berubah apabila saya dah kawin dengan incik tunang...

3 comments:

  1. insyaallah... nanti dah kahwin mungkin akan jadi lebih rapat

    ReplyDelete
  2. plg senang lepak kt dapur bersama mak mentua..tu yg suria wat dlu...hahhaha

    ReplyDelete
  3. 2 la suria,nanti lepas kawin baru rapat...sekarang ini malu lagi

    ReplyDelete