Jom Click Sini

jom click sini

Saturday, October 13, 2012

Jangan bagi alasan

Salam semua

Minggu ini sibuk dgn event herbalife

Petang ini ada event di PWTC...jumpa anda disana..

Tiba-tiba teringat perbualan saya dengan Incik tunang...

Cerita pertama

Liana: Abang-abang sayang tengok ada orangkan buat berniaga homemade coklat..nak buatlah..dah kira banyak untung..

Incik Tunang: Buatlah sayang,abang tak larang..

Liana: Tapi sayang tak ada peti ais lah..Tunggu selepas kawin lah...

Incik Tunang:Ikut suka hati abang sayang tak paksa..

Cerita kedua

Liana:Abang-abang sayang nak belajar menjahitlah..sayang tengok orang menjahit baju...banyaklah dapat duit...

Incik Tunang:Buatlah sayang,abang tak larang..

Liana: Tapikan sayang nak letak mana mesin jahit..kan sayang duduk sewa rumah...Tunggu Lepas kawin lah

Incik Tunang:...mmmmmmmm

Cerita ketiga

Liana:Abang-abang sayang tengokkan ramai B2B dalam blogger itu buat bunga pahar..macam ada untunglah..nak buat lah..

Incik Tunang:mmmmm(dalam hati dah malas layan)

Kesian orang yang dapat tunang macam ni...

Akhirnya tanpa paksaan..saya join herbalife...change hidup saya...

Hubungan saya dengan Incik Tunang pun semakin rapat..kalau dulu saya tak menyokong apa yang  Incik Tunang buat...sekarang kemana dia pergi saya sentiasa bersama dengan dia..menyokong dia dari belakang...ketika dia  jatuh saya sentiasa memberi semangat untuk terus bangun dan bangun ...bersyukur atas ujian yang diberikan olehNya..

Semalam Incik Tunang tanya..Sayang bila nak beli Katil....La tunggu dulu...sibuklah...Incik Tunang pulak excited..^_^

Semoga segalanya berjaya dengan lancar...dan saya dilindungi daripada hasad dengki manusia..Amin

Senyum dapat menjaga kesihatan otak...



No comments:

Post a Comment