Jom Click Sini

jom click sini

Saturday, October 13, 2012

Pentingkan ibu bapa apabila kita bercinta

Salam semua..

Sebenarnya saya tengok ramai remaja zaman sekarang yang hanya pentingkan GF@BF daripada ibu bapa sendiri..

Saya rasa sedih sangat,apabila mereka meminggirkan kedua orang tua mereka dalam bercinta,mereka beranggapan cinta adalah segala-galanya..Tapi cinta mereka tak pasti pun..memang seronok bercinta itu..tapi cinta yang abaikan kedua orang tua adalah cinta yang tak pasti sebenarnya..

Apabila,ibu dan ayah minta duit...selalu cakap tak ada,tapi bila beli hadiah untuk GF&BF ada pulak duit...sedih saya..lihat  remaja zaman sekarang..hanya inginkan perhatian dan dihargai oleh GF&BF..
akhirnya GF&BF tinggalkan kita juga kalau kita tak dapat penuhi permintaan mereka,apabila kita tak ada duit..akhirnya kita kembali juga pada mak dan ayah kita...ayah dan mak kita pun terima lah kita walaupun kita sering sakiti hati mereka...

Ada juga orang yang cakap...La hang tak rasa macam mana aku rasa..memang lah...cakap je senang...Semuanya saya dah rasa...dulu pun saya bodoh macam itu...tapi tak lah bodoh sangat..cinta dahulu kala...

Tapi saya berubah,Alhamdullillah...rezeki saya bertambah-tambah...ada juga yang cakap..la saya belum berkawin...bolehlah cakap besar..La...jangan lah doakan saya begitu...doakan lah semoga saya dimurahkan rezeki dan beristiqamah dalam membantu orang...amin...

Ingatlah apabila kita berbuat baik kepada kedua orang tua kita..dengan hati yang ikhlas tanpa mengharapkan pembalasan..Insyallah dibalas dengan kebaikan..

Saya tak pernah pun beri hadiah untuk Incik Tunang...orang cakap kalau kita tak bagai hadiah,maknanya dia akan rasa kita tak hargai dia..tapi saya percaya sekiranya dia adalah jodoh saya tetap jodoh saya...kalau dia bukan jodoh saya,macam mana kita berikan dia tetap bukan jodoh saya..

Insyallah akan ada hadiah untuknya lepas menjadi yang halal..semoga segalanya dipermudahkannya..amin

P/s: Niat hati tak ada pun nak terguriskan hati sesiapa..sekadar renungan bersama

Bersyukur dengan rezeki daripadaNYA...

No comments:

Post a Comment