Jom Click Sini

jom click sini

Sunday, November 25, 2012

Alasan yang tak logik

Salam semua...

Saya turut sempati,atas berlaku pada B2B...semoga tabah menghadapi hari-hari mendatang..Insyallah ALLAH merancang sesuatu yang terbaik untuk dia...amin...

Diantara alasan yang tak logik apabila berlaku curang dan pisah....

1.Tak serasi la dan dia membosankan lah

Secara logik akal lah kan,dah bertahun-tahun bercinta kenapa baru sekarang cakap tak serasi...kenapa tak putus je dari dulu? saya pulak terlebih emo

2.Dia terlalu mengkongkong lah\

Ini satu lagi dah tahu dia ini selalu kongkong u..tinggal je daripada dulu...la hati perempuan mula memang lah selalu cakap tak boleh lupa tapi kalau u cakap elok-elok dia akan dengar cakap u...dan u tak payah pening-pening kepala...

3.Dia cemburu buta lah..

Ini satu lagi,mana perempuan tak cemburu,kalau asyik-asyik u teringat dekat orang lain...pagi petang...teringat orang lain...bergayut dengan orang lain..memang lah dia cemburu...tak mahu bagi orang perempuan cemburu..tinggalkan sahaja perempuan itu...kalau perempuan itu bagi u bahagia..ambil je permpuan itu...selesai kes cemburu buta..senang kan...

4.Saya jatuh hati pada orang lain..

Ini satu lagi...kadang2 keliur perasaan...bila kita tengok orang itu manja,ceria dang tergoda..kita terus terpikat dengan dia..kita cakap alangkah indahnya kalau aku dapat dia...tapi pada hakikatnya lain....kita tak akan dapat apa yang kita ada bersama dengan orang yang dah lama kita bersama...cuba fikirkan..dia dah lama bersama dengan kita...tapi tak boleh ke kita hargainya..

5.Dia demand tinggi lah...

Ini satu lagi dah tahu dia demand tinggi kenapa kita masih jaga dia bertahun-tahun....senang tinggalkan dia daripada awal..kan senang..kita dah tahu kan..

6.Saya dalam proses mengenal hati budi nya..

Ini lagi satu..tak kan bertahun kenal,tak kenal hati budinya..ingat hati u baik je nak dapat yang sesempurna mana..cerminlah muka sikit......

Ini diantara pengalaman saya dengan kawan saya suatu ketika dulu....(ops jgn Incik tunang baca cukup)

Wahai lelaki....

Jadilah seorang yang betul-betul lelaki.....

Andai sudah kita pahat nama kita di hati dia,
Jagalah ia...
Sebaiknya..
Kerana itu Amanah daripada orang tuanya..

Sekiranya..
Tidak kita suka seseorang janganlah kita ambil hak sepatutnya...
kerana hak itu hanya untuk bakal imamnya...

Memang perempuan itu garang kerana..
Ia hanya inginkan seorang yang benar2 menjadi imamnya...

Andai kita lukai hati orang yang kita sayang,pasti suatu hari nanti..
Anda juga yang akan rasa..
Kerana Janji olehNYA,sesuatu yang pasti..

Jadi seorang perempuan jagalah maruah diri kita...berilah kepda yang betul dan sah menjadi milik kita...kerana janji sesorang hanya  manis dibibir...sahaja...kalau dia betul-betul sayang kita...pasti dia berusaha bersungguh-sungguh untuk menjadi yang halal baginya...walaupun saya belum berkawin..tapi persekitaran saya,saya dapat lihat yang halal itu lagi seronok...

Ya Allah ,aku yakin dengan setiap perancanganmu...kerana Islam itu Indah....




1 comment:

  1. samela aku ed. Dulu putus cinta alasan bodoh jugak yg aku dapat. konon nak tumpu pada study tapi last2 dia yang ada perempaun lain.huhu...Tapi perancangan Allah tu terbaik untuk kita. Ada hikmah apa yg berlaku.

    ReplyDelete