Jom Click Sini

jom click sini

Monday, November 26, 2012

Belajarlah berdikari....

Salam semua...

Sembang dengan budak ofis...siap diorang gelak lagi..sebabnya..kan sebelum ini saya cakap nak bagi sesuatu pada Incik tunang masa kawin nanti...

Liana mana ada orang buat..hang ini apalah...saya tahu kegemaran Incik danial..jadi saya nak bagi barang 2 sebagai satu hadiah..apa dia? rahsialah...

Blogwlaking...seronok baca blog-blog yang lepas kawin hidup bahagia...ada yang bunting pelamin...tahniah saya ucapan kan...jelous saya...mak saya cakap jangan jelous-jelous...nanti hang pun akan dapat apa yang mereka dapat...love so much my mother....

Ok...balik pada tajuk tadi...

Kenapa perlu berdikari?

Saya mula berdikari masa umur saya 16 tahun lagi,lepas je umur saya  18 tahun...semua saya nak saya guna duit saya sendiri...kalau saya nak berjalan ke,saya berusaha untuk dapatkan dengan guna duit sendiri...

Semasa ceramah haritu krusus kawin penceramah ada cakap tinggal lah sedikit keraguan di hati kita,agar suatu hari nanti..kita tak akan rasa jatuh tersungkur apabila kita dikecewakan...

Berdikari ini penting,sebenarnya...itu sebabnya saya stay akan berkerja walaupun dah kawin nanti..kadang-kadang saya suka menyakat Incik tunang,saya nak berhenti kerja lepas kawin..tapi saya happy apabila berkerja walaupun stress..tapi rakan ofis yang kelakar...jadi seimbang denagn kerja..

Berdikari itu penting kerana,kita tak tahu apa yang akan berlaku pada masa akan datang...contohnya..suami kita mati,suami kita curang...suami kita tinggalkan kita...bukan nak fikir negative..tapi sediakan payung sebelum hujan..

Sementara masih ada,layan dia dengan sebaik mungkin..layan suami dapat pahala tau...seronok kan kawin..layan suami pun dapat pahala...bila lah nak kawin ini...heheh...kalau apa-apa terjadi belakang kira..sebab kita dah buat yang terbaik...sentiasa berdoa bahagia berkekalan..tapi cuba belajar berdikari...itu je..faham tak?

Itu sebabnya..kita mesti ada duit simpanan,insuran nyawa..nampak benda ini remeh tapi benda inilah yang akan bantu kita pada suatu hari nanti...percayalah...berdikarilah jangan terlalu terleka...

kenapa perlu ada insuran? saya bukan agen insuran tau...benda yang baik apa salahnya saya kongsi....jangan cari saya untuk insuran tau,...cari saya untuk herbalife sahaja..

Insuran ini penting..dulu saya mana percaya insuran..yelah...bazir duit sahaja..tapi sekarang kan kos perubatan dah mahal...kadang-kadang kita tak mampu nak bayar kalau kita tak ada insuran..lagi..kalau kita kemalangan insuran lah cover...anggap insuran macam duit simpanan kita...memanglah kita rasa terbeban kerana duit banyak keluar..tapi percayalah suatu hari nanti ia kan membantu..

Tapi carilah insuran yang bertualiah....dan di yakini..jangan cari yang kena tipu...

Jadi sediakan payung sebelum hujan ok...





No comments:

Post a Comment