Jom Click Sini

jom click sini

Sunday, November 11, 2012

Booking pelamin

Salam semua...

Dah lamatak update persiapan kawin sebab sibuk dengan herbalife,hujung minggu lepas,saya bersama Incik tunang balik ipoh,senang sikit jalan dengan Incik tunang...nak pergi mana dia bawa,thank Incik tunang..nampak hensem pulak semalam... 

Semalam,mak saya masak sedapnya,dah lama mak saya tak masak sesedap itu..sampai Incik tunang tambah nasi..berselera dia makan,mak masak ikan keli masak merah,gulai ayam kari,kangkung tumis belacan dan sambal macang,memang sedap sangat..selalunya mak masak ala kadar sahaja..tapi semalam memang sedap..thank my mother..petangnya kitorang makan mee rebus ramli bawa mak berjalan-jalan dengan bakal menantu...

Semalam kitorang pergi survey pelamin walaupun dah ada tempat yang kitorang nak,enti sebelum ini kan saya kata dah booking pelamin,tapi abah saya stay tak booking,itulah semalam saya pergi booking,pergilah cari pelamin tempat lain...harganya memang mahal kot tempat lain khemah 10x 20 harganya rm250 ,mahal kot tak ada kerusi dan meja..pengsan disitu,baju dah lah tak cantik..kata update tapi sebenarnya  design lama..pelamin dengan baju rm3000++,pengsan lagi..

Akhirnya pilihan kami...

D'Astana kristal
No,13&19,kompleks Pknp,
Jalan Pasar,Kg Sungai Tapah,
Gugusan Manjoi,
30020 Ipoh Perak,

No tel: 019-54707008(Yusri)
        
 Kenapa kitorang pilih D'Astana krisal?

Termasuk saya dah yang keempat adik beradik saya ambil D'Astana kristal ,kerana harganya murah..

Saya dah tengok survey banyak tempat,harga lain tempat memang murah tapi banyak sangat kos-kos tambahan,jadi tak puasa hati lah..campur-campur D'Astana juga yang paling murah...

Saya dapat Pakej

Pelamin,
Khemah dia besar 20x20(RM150 siap ada kerusi dan meja)-tempah 6 khemah,sebab khemahnya besar.
Baju pengantin(Laki+perempuan)-design banyak yang baru
Mekap(2 kali)
Hiasan bilik pengantin
Veil + tudung +kasut(perempuan)
Akseoseri
Hiasan meja pengantin
Pintu gerbang
Bantal nikah
Bunga Tangan
Mcm-mcm lagi...

Puas hati..

Selepas dah dapat pelamin..malamnya dalam pukul 9.00 malam,kitorang cari OP pulak.hehehe..settle..ambil pakej laki dengan perempuan...nanti yang OP saya buat entri lain,harga memang bebaloi-baloi,service pun ok sahaja..

Untuk OP cubalah tengok fb manjafoto dulu   ManjaPhoto

Selesai,ada orang cakap cepatnya booking OP,bagi saya...bukannya apa..dulu saya pernah terasa,yang di idam tak dapat jadi kenyataan kerana dah full booking akhirnya..sekarang dapat apa yang diidamkan..

Semoga segalanya berjalan dengan lancar,amin

No comments:

Post a Comment