Jom Click Sini

jom click sini

Thursday, November 29, 2012

Rumah idaman

Good morning...

Saya kerja dekat syarikat developer...

Seperti biasa,sebelum launch bos akan tanya staff-staff samada nak beli atau tidak...

Haritu big bos jumpalah saya,promote dekat saya samada nak beli apartment atau tidak..beria-ria dia offer..

Kebiasaannya kitorang dapat diskaun dalam 10%,maknanya tak payah downpaymentlah...tapi kena buat perjanjian berkerja dengan dia selama 5 tahun...

Ramai staff cina yang beli...bukan beli untuk tinggal pun tapi pelaburan..memang untung...pelaburan hartanah ini..tapi kena ada ilmulah...tak ada memang tak bebaloilah...

Kitorang staff memang dapat harga yang rendah...lepas sahaja launch harga rumah naik hingga 10-25%..jadi memang bebaloi-baloi...sesiapa beli dengan bos..

Sebabkan projek yang sedang saya jaga dekat pusat bandar..memanglah bebaloi..depan hospital swasta...lepas itu sekolah Antrabangsa..syarikat saya yang bangunkan...memang bebaloi..

Tapi kenapa saya stay tak mahu beli?

Bos saya tanya..rugilah awak tak beli?

Saya cakap nak beli rumah atas tanah..

Bos saya cakap senang masuk pencuri...

Memang saya suka  tinggal di service Apartment...memang selesa (kan sekarang saya tinggal di Service Apartment) tapi saya tak suka tunggu liftlah...dah lah tinggi...

 Tapi kenapa saya tak beli,walaupun untuk pelaburan?

Saya tak suka buat kerja yang tak ada perancangan...jadi lepas kami kawin insyallah ada perancangan ke arah itu...kena dalami ilmu Hartanah dulu lah...kan..

 Rumah idaman saya?

Kalau boleh saya nak rumah banglo...tak kira lah dapat ke tak...tapi mestilah kena ada impian baru boleh dapatkan...

Sumber google lah..

 
 Kalau tak dapat yang dua tingkat satu tingkat pun jadilah...hehehehe....

Insyallah One day....Amin..


 




3 comments:

  1. Setuju. same macam aku. taknak serabutkn otak. fikir hal kawen dulu then lepas tu sama2 planning nak beli rumah. sbb stage nak beli rumah ni banyak & rumit. skrg ni baru duk study bab hartanah plk. Good luck ed & danial! hope semuanya berjalan lancar & dapat rumah idaman tu =)

    ReplyDelete
  2. thanks..amin...2 lah mls nak serabut...bnyk kali offer.2 la..insyallah ada rezeki

    ReplyDelete
  3. wah..best nye cm2. then tunggu La company Liana wat project umah bangLo puLak =)

    ReplyDelete