Jom Click Sini

jom click sini

Saturday, November 3, 2012

Angan-angan

Salam semua..

Jangan bakal mak mertua saya baca sudah,minta-minta baca sampai habis..

Dulu semasabertunang saya banyak berangan,saya nak sangat cincin tunang saya cincin emas,ada batu..tapi akhirnya bakal mak mertua saya yang pilihkan cincin...hancur harapan saya...

Saya juga berangan-angan nak  barang hantaran semua masa bertunang,saya nak telekung yang jenis kerawang-kerawang,nak handbag jenama Polo yang mula-mula saya berkenanan tapi sebab lari bajet tak jadi beli,saya nak kasut hantaran sembonia..Saya nak perfume jenama DKNY...demand u..

Tapi akhirnya mak Incik tunang nak hantaran masa kawin,hancur lagi harapan saya..

Macam-macam angan-angan saya,itulah inilah...

Akhirnya saya tak  berangan-angan sudah,menerima apa sahaja yang diberi,kalau tak dapat dihajati saya akan beli guna duit sendiri,kan saya berkerja jadi tak ada masalah..

Semua yang berlaku ada hikmahnya..

Kan saya  cakap saya tak dapat cincin tunang seperti yang saya nak,tapi cincin tunang saya lebih cantik daripada yang saya angan-angan..saya memang suka...tak mungkin saya dapat cincin macam itu..tak mahu upload nanti jadi riak pulak..

Bila fikir-fikir balik,kalau saya pilih,saya tak pilih seperti yang Mak incik tunang pilihkan,tengoklah cincin merisik saya,serius tak cantik sebab saya sendiri yang pilih...

Barang hantaran saya tahu mak Incik tunang mesti pilih yang cantik sebabnya

1.veil nikah saya cantik,kalau saya yang  beli mesti  yang murah sahaja.

2.Saya haritu dapat tudung dari Mak Incik tunang memang cantik,sampai kak Ani puji...

Manalah mak yang tak sayang anak,mestilah dia pilih yang cantik-cantik untuk bakal menantunya,kerana dia mahukan yang terbaik untuk anaknya..

Moral the story:  Jangan berangan lebih,saya dikira beruntung kerana dapat semua itu,Thank a lot Puan Azizah..

Percayalah semua yang terjadi pasti ada hikmah yang kita sendiri tak sedari,percayalah dengan ketentuaan olehNYA,kita hanya merancang DIA yang menentukan..

Semoga segalanya dipermudahkan..Amin..


No comments:

Post a Comment