Jom Click Sini

jom click sini

Thursday, November 22, 2012

Orang berfikiran positive?

Salam semua...

Saya tak tahu sebenarnya kata-kata saya memberi semangat kepada orang..Alhamdulillah...saya banyak kawan tapi cuma saya kadang-kadang diam tak tahu nak sembang dengan diorang apa...diam bukan bermakna sombong tapi diam tau...

Macam nakpergi event Zero 2 hero je sekali lagi..tengok youtube..memang best event ini...Insyallah hujung minggu ini saya akan start roadshow yang pertama saya..memang seronok pergi roadshow...ada bersama dengan banyak orang ,banyak kita akan jumpa orang...pelbagai gelagat...ada yang kata makan herbalife ini boleh bawa matilah...

Tapi itu tidak mematahkan semangat kami,kerana kami yakin dengan produk ini,kerana saya dah cuba produk ini pada diri saya dan keluarga saya...Alhamdulillah dengan izin ALLAH,saya dapat kesan yang positive...semuanya kuasa ALLAH...

Macam mana nak berjaya?

Kelilingilah dengan orang berjaya...

Ada kawan-kawan saya yang mesej,Liana esok aku nak exam lah tapi aku tak ada semangatlah nak jawab..diorang kata susahlah...

Sebab saya dah pernah laluinya..Saya jawab jangan dengar kata orang..kata orang kadang-kadang boleh pakai,kadang-kadang tak boleh pakai...Hang berdoa,yakin pada diri hang sendiri..Insyallah berjaya..

Esoknya kawan saya mesej..Thank Liana aku boleh jawab...happy sangat..thanks..

Saya rasa seronok sangat...walaupun bukan duit yang saya tolong tetapi...sekadar nasihat...kawan saya berjaya juga...

Saya selalu bagi kata-kata positive dan semangat pada kawan-kawan saya,sedangkan saya? Mak dan Incik tunanglah yang selalu bagi kata-kata semangat pada saya....hehehe

Kadang-kadang kata-kata orang banyak yang menyakitkan hati saya..macam?

La perempuan apalah sangat jadi engineer,mesti senang kena buli? kalau yang lemah memang dah give up je..

La dasar MLM,memanglah cakap pun macam ayat MLM je?kadang-kadang niat nak bantu dia menambah pendapatan tapi disalah anggap...

Macam mana nak hadapi orang macam ini? 


1.Ingat ALLAH,cepat ambil wuduk dan baca Al-quran...hati saya tenang sangat...




2.Nampak gambar itu?..saya selalu senyum sampai ada orang kata saya ini gila dan tak ada perasaan....tapi sebenarnya saya tak mahu stress...sebab itu saya senyum...Kalau orang cakap dengan kamu macam itu...senyum sahaja....sampai orang itu stress....heheh....


3.Anggap sahaja kata-kata orang itu sebagai pembakar semangat untuk berjaya...buktikan kamu boleh berjaya...kamu boleh lakukan ...teruskan senyum...dan senyum...

4.Selalulah berada dengan orang yang selalu berfikiran positive,,ini penting sebenarnya..sekiranya kamu ingin berjaya kamu kena bersama dengan orang berjaya...ini terjadi dekat kawan saya...dia nak juga dapat anugerah dekan sebab lihat saya dapat dekan setiap tahun...hari-hari dia datang bilik saya dan akhirnya dia dapat dekan...saya pun tumpang gembira sangat sebab dapat bantu orang...

Saya beruntung kerana dikelilingi dengan orang yang berfikiran terbuka...kalau saya sedih...saya telefon mak saya,mak akan beri kata-kata semangat kepada saya...kalau saya sedih saya telefon Incik Tunang...saya sayang sayang family saya,incik tunang dan kawan-kawan saya..


Pesan saya,janganlah kita putus asa..anggap je kata-kata orang itu sebagai lalat sahaja,yang penting kita happy dan gembira dengan apa yang kita lakukan..tetapi lakukanlah kebaikan bukan kejahatan tau...tau..

Salam sayang dari saya Liana..

Sesiapa yang ingin menambah dan menurun berat badan pmlah saya...


sumber:google image









No comments:

Post a Comment