Jom Click Sini

jom click sini

Tuesday, November 6, 2012

Bersyukur

Salam..

Mood happy..

Telefon mak,suara mak kelihatan ceria...dah hampir 2 minggu mak saya guna herbalife...bersyukur kesihatan mak bertambah baik daripada sebelum ini...mak happy saya pun happy.....

Bersyukur ada orang berubah selepas baca blog saya,ada juga orang sudi membaca..

Berubah tak perlu banyak ,berubah sikit demi sedikit lama-lama jadi bukit...kalau terus drastic berubah nanti kita pun terkejut...bersyukur....

Satu lagi...

Sebenarnya satu sahaja..

Apabila kita pergi jamuan rumah orang,tambah-tambah orang itu miskin janganlah kita kecil kan hati orang dengan tidak memakan makanan yang dia hidang,terasa tuan rumah itu...walaupun dia bagi sekadar air kosong jamah lah sedikit...

Baik kita tak tak payah penuhi jemputan dia daripada kita kecilkan hati tuan rumah,tuan rumah punyalah ikhlas memasak kita  dengan senang hati kita  kecilkan hati tuan rumah.

Jangan kita kecilkan hati tuan rumah..

Saya pernah terjadi saya tahu rumah saya buruk,datang jamuan rumah saya berkali-kali tapi langsung tak makan,saya tengok je..buat apa datang kalau tak makan...kecil hati kami,sedangkan makan restoran mahal-mahal makan pulak,tak tentunya bersih dapur diorang..jadi jangan lah perkecilkan hati kami..

Saya terkagum dengan sikap bakal mak mertua saya very humble orangnya..

Masa merisik haritu,bakal mak mertua saya makan di rumah kami yang tak seberapa,..hati kami pun jadi seronok,walaupun saya masak tak berapa nak sedap..

Orang kaya pun humble,saya terkagum...nasib baik Mak Incik tunang tak baca blog saya..

P/s: Jagalah hati orang,mesti ingat walaupun kita hari ini  berada diatas,jadilah seorang yang 
 humble...

Sebelum makan baca doa ok..

No comments:

Post a Comment