Jom Click Sini

jom click sini

Tuesday, November 20, 2012

SELALU BERFIKIRAN POSITIVE UNTUK BERJAYA

Salam semua...

Dah lama saya tak tulis blog...sebab beberapa hari berada diGambang untuk event Zero 2 Hero herbalife..balik hari ahad letih sangat...baru hari ini berkesempatan untuk menulis..

Memang seronok sangat saya hadiri program ini,banyak kawan baru yang saya kenal..banyak semangat baru yang saya dapat..disini saya nak share...anda boleh guna dalam kehidupan anda samada buat business  herbalife ataupun apa-apa busines sekali pun...

Untuk berjaya sebenarnya kita perlu dikelilingi oleh orang-orang yang berjaya,mula-mula saya tak faham sebenarnya kenapa upline saya suruh pergi event zero 2 hero...buang duit sahaja pergi saya kata..tapi sebenarnya disini lah saya dapat inspirasi dan semangat untuk terus maju kehadapan...tak rugi saya pergi,rasa bebaloi-baloi...

Kadang kata negative daripada orang,biarlah kita pandang sepi sahaja.Sebabnya kata-kata negative orang pernah membuatkan saya gagal suatu ketika dulu,sampai sekarang saya menyesal..

Peristiwanya..ketika saya belajar dulu...sesiapa yang selalu baca blog saya mesti tahu..ketika saya belajaar dulu saya pergi rasa down gila,masa saya tahun pertama dan kedua Ijazah...memang drop gila keputusan exam saya..diantara kata-kata negative orang...

1.La,buat apa ko belajar tinggi-tinggi,bukan tentunya ko dapat kerja pun,,,akhirnya engkau menganggur juga...

2.La,buat apa belajar...nanti laki ko akan tanggung ko...buat habis duit pun...

3.Eh,ko tahu kawan aku dia ada ijazah,akhirnya dia jadi juru jual sahaja...tak payahlah belajar buang duit sahaja..

Kerana kata-kata negative orang ini,saya taklah gagal..tapi result saya tak seperti masa saya diploma...tapi bersyukur saya sempat sedar, saya berjaya dapat anugerah dekan pada tahun seterusnya..tapi tak berjaya tamat dengan apa yang saya idamkan,

Timbul penyesalan kerana saya hanya mendengar kata negative orang sahaja...alangkah ruginya saya....kawan-kawan saya sekarang berjaya kerana keputusan yang bagus..ada yang pergi pratical dekat luar negara..saya sedar semuanya ada hikmah yang tersembunyi..sekiranya  you belajar bersungguh-sungguh you akan dapat tajaan biasiswa,belajar percuma...memang itu tak dapat dinafikan..jadi kepada pelajar,sekiranya you belajar di universiti belajarlah bersungguh-sungguh  untuk dapat belajar percuma...percayalah..saya dapat belajar percuma kerana kesedaran saya..

Sekarang saya tak mahu menoleh kebelakang lagi...hanya mendengar kata-kata negative orang,menjatuhkan semangat saya sahaja..saya mahu dikelilingi dengan kata-kata positive dikeliling saya...saya tak mahu menyesal kerana tak mengambil tindakan untuk terus maju kehadapan...saya yakin dengan pilihan saya...

Jika ingin berjaya sentiasalah dikelilingi dan berkawan dengan orang yang berjaya..nanti saya sambung balik pengisian zero 2 hero...

Jangan cepat putus asa teruskan berusaha...

Gambar saya? nak tengok jom jumpa atau add fb saya...

sekiranya betul-betul serius join herbalife pm saya atau ada fb saya Noorliana liana....

Saya hanya ambil orang yang benar serius yang tak serius saya tak ambil...buang masa saya...







No comments:

Post a Comment