Jom Click Sini

jom click sini

Tuesday, November 13, 2012

Kenapa DIY

Salam semua,

Dah lama rasanya tak bersantai dirumah,hari ini dapat juga bersantai dirumah..

Akhirnya siap juga bunga pahar saya,dah siap letak kain net sekali...lega rasanya...

Soalan yang sering ditanya kenapa DIY?

Tak ada duit ke? La beli jelah...

Maksud DIY?

Do It yourself,dalam kata melayunya lakukan sendiri..

Ada B2B,yang punya duit tapi dia DIY juga,ada yang DIY pelamin,bunga telur,sticker,kad kawin ,veil,baju sanding dan macam-macam lagi...

Sebab kenapa nak DIY?

Pertama

memang dengan DIY kita akan dapat jimatkan duit..betul,macam saya,keinginan saya tinggi untuk bunga pahar,saya tengok harga sekuntum dalam rm3.00 yang saya inginkan...akhirnya saya DIY,jimat RM200..demand tinggi tapi bajet rendah...nak beli yang murah bunga pahar pun boleh tapi dalam hati nak sangat macam itu..akhirnya tercapai selepas saya DIY sendiri..


Kedua,

Kepuasan,ada juga b2b yang DIY sendiri pelamin sampai orang cakap dah tak ada duit sangat ke? tapi bagi saya semuanya sebab kepuasan,lepas kita tengok hasil kita DIY sendiri,dalam hati bebunga-bunga kerana hajat kesampaian dan hasil penat lelah..tak semua kerana duit tapi sebab kepuasan,kadang-kadang apa yang kita hajati ,kalau kita tempah kadang-kadang apa yang diinginkan orang buat lain ,jadi dengan DIY  sendiri apa yang dihajati kesampaian..


itu jelah..bunga pahar sudah siap,sekarang nak  buat bunga tangan pulak untuk nikah...warnanya unggu dengan kuning...macam dalam entri saya sebelum ini..

bunga tangan nikah....bahan dah beli guna stokin lagi...jatuh hati dengan bunga stokin..

Semoga segalanya berjalan dengan lancar..amin

4 comments:

  1. bila DIY, hasilnya mesti kita puas hati. kalau tak puas hati, mesti simpan je kan.. dah kate hasil tangan sendiri. hehhee.

    ReplyDelete
  2. Ohh, nak kawen ke? Welcome to the club! Hehehe.

    DIY mmg jimat & puas hati dpt buat cam yg kita nak. Dulu cuma DIY hantaran ngan doorgift utk close friends je. Em, nak kata cantek gila tu takde la. Rasanya kalau kedai buatkan jauh lebih cantek. Kalau ada duet, mmg nak kedai buatkan. Tp satisfied ngan usaha sendiri & yg penting mood nak kawen tu jadi laen taw! Sbb kita sebok ngan preparation itu ini. Kalau sume tempah kedai, taktau nak sebok apa. Hehehe

    Bulan bape kawen? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahun depan..insyallah...itulah puas sebenarnya buat sendiri...heheh

      Delete
  3. DIY memang puas ati biLe jadik.tp biLe xjadik, rs nak bakar2 jek!! hahahaha

    ReplyDelete